|
EEN NIEUWE ADMINISTRATIE AANMAKEN |
|
|
Wanneer u een nieuwe administratie wilt toevoegen dan klikt u op het afgebeelde pictogram en zal het startscherm verschijnen. |
|
|
U geeft nu de naam van de administratie in. Dat mag zowel numeriek als alfanumeriek zijn. Voorbeeld:
2023 MODULAS
U heeft 10 posities beschikbaar. |
|
|
U geeft nu achtereenvolgens in:
- Bedrijfsnaam - Adres - Postcode - Plaats (verschijnt automatisch bij een correcte postcode) - Map waarin de gegevens van deze administratie moet worden opgeslagen. |
|
|
De datum van installatie mag u niet wijzigen. Deze datum is gekoppeld aan de licentiegegevens en de databestanden en kan daarom alleen op aanwijzing van MODULAS worden aangepast. Zou u de datum wel aanpassen, dan kunt u deze administratie niet meer benaderen. |
|
|
Wanneer u het vak voor: Administratie is een demo-bedrijf aanklikt geeft u aan dat binnen dit bedrijf de bestanden van het demonstratiebedrijf zijn opgeslagen. |
|
|
Als alle gegevens correct zijn ingevoerd, klik u op het afgebeelde pictogram en de gegevens worden opgeslagen in de map (directory): \MODULAS\DATA\ |
|
|
AANBRENGEN VAN WIJZIGINGEN/TOEVOEGINGEN |
|
|
Wanneer u gegevens wilt wijzigen of toevoegen dan klikt u op het afgebeelde pictogram en brengt u de wijzigingen/toevoegingen aan zoals boven beschreven. |
|
|
Na de wijzigingen klikt u op het afgebeelde pictogram en de gegevens worden opgeslagen. |
|
|
VERWIJDEREN VAN EEN ADMINISTRATIE |
|
|
Wanneer u, om welke reden dan ook, een administratie wilt verwijderen, dan raden wij u aan om eerste een backup te maken want na het klikken op het afgebeelde pictogram zullen alle gegevens onherroepelijk verwijderd worden. |
|
|
Voor uw veiligheid (en onze gemoedsrust!) vragen wij wel even een bevestiging! |
|
|
|
|
|
KOPIEREN VAN EEN ADMINISTRATIE |
|
|
U kunt een administratie (of een gedeelte van een administratie) naar een andere administratie kopieren. Ideaal voor administratiekantoren! Wij zullen hierna de procedure beschrijven. U klikt op het afgebeelde pictogram en het startscherm verschijnt. |
|
|
U geeft de naam in van de nieuwe administratie. Er zal gecontroleerd worden of de administratie reeds bestaat! |
|
|
U kunt nu aangeven of voor de nieuwe administratie dezelfde rechten en gebruikers gelden zoals deze aangegeven staan bij de administratie waarvan u de gegevens gaat kopieren. Daarna kunt u kiezen of alle bestanden gekopieerd moeten worden of slechts een gedeelte. Klik op het vinkje en het volgende scherm verschijnt. |
|
|
U kunt nu aanvinken welke bestanden gekopieerd moeten worden. ( Toets = betekent alle keuzes!) Na uw keuze klikt u op het afgebeelde pictogram. |
|
|
Na het kopieren verschijnt het scherm van de Algemene besturing waarbij de gegevens van de nieuwe administratie ingebracht kunnen worden. |
|
|
|
|
|
OVERIGE PICTOGRAMMEN |
|
|
Wanneer u constateert dat er foutieve gegevens zijn ingebracht dan zullen, na het klikken op het afgebeelde pictogram, alle ingevoerde gegevens verwijderd worden en wordt de oorspronkelijke situatie weergegeven. |
|
|
Na het klikken op het afgebeelde pictogram krijgt u een opgave van alle voorkomende adminstraties. |
|