|
|
|
|
|
Variabel overzicht klanten | Etiketten klanten
|
Betalingsherinneringen
|
|
Na het inloggen als gebruiker gaat u naar Stamgegevens, Klanten, Overzichten, Betalingsherinneringen.
U kunt wederom een selectie maken van klanten waarvoor een herinnering moet worden afgedrukt.
Vervolgens dienen de indelingen te worden/zijn opgegeven. Met behulp van de Informatie knop selecteert u de herinnering die bij de rubriek hoort. Voor Ind. (1e keer) is dit bijvoorbeeld: DOK\DOCUMENTEN - EXTERN\HERINNERING-1.ind etc.
Als u gebruik maakt van het verhogen van de aanmaanteller kunt u eveneens selecteren vanaf welke aanmaanteller een herinnering zal worden afgedrukt.
De peildatum is bepalend voor de af te drukken gegevens, uitgaande van factuurdatum of vervaldatum. Als u Alleen vervallen facturen aanvinkt, worden alleen de vervallen facturen (facturen waarvan de betalingstermijn is overschreden) afgedrukt.
Het aantal kopieen bepaald hoeveel keer de herinnering afgedrukt wordt.
Voor er iets zinnigs op papier komt zullen de teksten boven en onder de diverse herinnering moeten worden ingegeven. Deze voert u in bij Extra, Tekst boven facturen (1e keer), Tekst onder facturen (1e keer), etc.
Om hier een nieuwe tekst in te geven klikt u op de knop Nieuw en geeft u de door u gewenste tekst in.
Wanneer u op de Ok knop klikt, worden de herinneringen afgedrukt en zal de aanmaanteller - als u hiervoor gekozen heeft - worden verhoogd.
Afhankelijk van een optie (Extra, Opties) is het mogelijk rechtstreeks betalingsherinneringen af te drukken zonder gebruik van de aanmaanteller. De aanmaanteller wordt hierbij dus niet afgevraagd en ook niet bijgewerkt. U kiest via een checkbox zelf welke herinnering/aanmaning moet worden afgedrukt voor de gehele selectie. Er kan hierbij steeds maar één herinnering/aanmaning tegelijk geselecteerd worden.
|
Printerversie
|
|