Na het inloggen als gebruiker gaat u naar Projecten, Boeken, Inkopen
Door op het pictogram Nieuw of Muteren (in het onderste scherm) te klikken, kunt u inkopen inboeken of ingebrachte inkoopfacturen wijzigen.
U selecteert de leverancier m.b.v. de Informatie knop. Het factuurnummer van de leverancier staat vermeld op de factuur en dit neemt u over. Door op het pictogram Automatisch bonnummer te klikken geeft u de inkoop een volgnummer. Vervolgens geeft u de factuurdatum in en slaat de zojuist ingebrachte gegevens op.
In het onderscherm klikt u op het pictogram Toevoegen regel en kiest u het project, (eventueel de juiste verwerkingsperiode) en de soort boeking.
Voor alle Soort boekingen - behalve Overigen - komt u in het keuzescherm van de artikelen per project. U selecteert het artikel waarop de inkoop betrekking heeft. Mocht het artikel niet voorkomen en u klikt op de knop Annuleren, dan verschijnt het basisbestand artikelen, waardoor u alsnog een artikel aan het project kunt toevoegen.
Wanneer u een artikel kiest, wordt de rubriek Omschrijving automatisch gevuld, maar deze kunt u aanvullen c.q. wijzigen. Hierna geeft u het aantal en de prijs in (eventueel wijzigt u de eenheid). Vervolgens kiest u - als u gebruik maakt van het boeken op Soort werkzaamheden en ploegen - de werkzaamheden en de ploeg. Als u de geboekte inkoop als productie wilt doorboeken, klikt u in het betreffende vakje en wordt het artikel en het aantal doorgeboekt naar de productie.