Tekstversie
Systeem
Basis
Algemene besturing
Fontsets
Diverse coderingen
BTW codes
Eenheden
Toeslagen
Etiketten
Feestdagen
Stamgegevens
Offertes
Projecten
Materieel
Personeelsbezetting
Facturatie
Financieel
Documenten
Import/export
Kladblok
Help

Tab Projecten | Tab Voorcalculatie afdrukken  

Tab Standaard instellingen

Na het inloggen als gebruiker gaat u naar Bestand, Basis, Algemene besturing, Tab Standaard instellingen

Ten behoeve van nieuw klanten en leveranciers kunt u hier een aantal vaste ingaven doen. Deze worden dan automatisch meegenomen als u een nieuwe klant/leverancier aanmaakt.

Voor Factuursysteem kiest u het systeem dat voor uw bedrijf het meest gebruikt wordt. Bij het aanmaken van een nieuwe klant zal standaard worden ingevoerd de waarde die u hier bepaald. Is het echter een klant die een andere factuur dient te ontvangen, zult u op het tabblad Financieel binnen Onderhoud klanten een wijziging moeten aanbrengen.

Wanneer u een adresetiket wilt afdrukken en de kontaktpersoon zelf wilt kiezen (i.p.v. kontaktpersoon nr 1) dan selecteert u het hokje.

Als u bij het oproepen van offertes/projecten de nummers niet wilt zien, selekteert u het vakje.

In het geval u gebruikt maakt van de Financiele administratie, kunt u de subadministraties en het grootboek laten controleren op fouten/afwijkingen. Dit is ten zeerste aan te raden. Wanneer de openstaande posten niet overeenkomen met het saldo van de grootboekrekening, of de journaalposten niet in evenwicht zijn, wordt een verslag geproduceerd dat kan worden afgedrukt.

Ook kunt u kiezen voor de mogelijkheid om de adminstratie automatisch in evenwicht te laten brengen, hiertoe wordt een memoriaal boeking gemaakt, die later door u natuurlijk moet worden gecorrigeerd.



Printerversie